i-Rolnik
  • Wiedza rolnicza
  • Ubezpieczenia
    • Uprawy
    • Budynki i OC
    • Maszyny rolnicze
    • Konie
    • Produkcja zwierzęca
    • Zwierzęta gospodarskie
    • Auto
    • Agrofirma
    • Agro Flota
    • Instalacje OZE
  • Wydarzenia
  • Zgłoś szkodę
    • Ubezpieczenia
      • Uprawy
      • Budynki i OC
      • Maszyny rolnicze
      • Konie
      • Produkcja zwierzęca
      • Zwierzęta gospodarskie
      • Auto
      • Agrofirma
      • Agro Flota
      • Instalacje OZE
    • Zgłoś szkodę
    • Artykuły
    • Wiedza rolnicza
    • Wydarzenia
    • Pomoc
    • Kontakt
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Ulubione i nowe owoce w diecie Polaków
Autor Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw
28.12.2021
#badania #Kantar #konsumpcja #KZGPOiW #owoce

Ulubione i nowe owoce w diecie Polaków

Kantar wymienia sezonowych ulubieńców i obiecujące nowości z 2021 roku. Ulubionym owocem Polaków jest truskawka. To także najbardziej czekany i najpopularniejszy owoc sezonowy. Kolejnym hitem jest borówka wysoka, która podbiła rankingi najzdrowszych owoców na całym świecie. To ulubiony owoc polskich dietetyków i specjalność eksportowa. Polskie borówki znają konsumenci w ponad 30 krajach, na 4 kontynentach. Wśród nowości, które podbiły rynek krajowy w mijającym sezonie jest minikiwi i jagoda kamczacka. Oba gatunki zyskują nowe kanały dystrybucji i oba mają już po blisko 4 miliony konsumentów.

„Naszą największą sezonową gwiazdą są truskawki. Jak jest sezon na truskawki, to jedzą je praktycznie wszyscy. Jeśli chodzi o truskawki, to zauważyliśmy, że rośnie konsumpcja poza sezonem. W grudniu, pod koniec roku kalendarzowego, mamy 2 miliony ludzi więcej niż rok temu, którzy jedli truskawki. W sezonie truskawki zyskały milion nowych klientów. W sezonie 2021 truskawki jadło 28,4 mln konsumentów.

Kolejny nasz sezonowy lider to borówka wysoka. Gdy jest lato, lipiec, sierpień, ponad połowa Polaków deklaruje, że je borówki. Jest to zdecydowanie więcej niż było rok temu. Tylko w szczycie sezonu 2021 borówka zyskała ponad 2,5 miliony klientów, w sumie było ich ponad 17,1 mln. Jest to cały czas rosnący trend” – mówi Agata Zadrożna, ekspert Kantar Public.

Są też gatunki, które dopiero wchodzą do naszej diety. Tutaj wyróżnić trzeba minikiwi i jagodę kamczacką.

Jagoda kamczacka to owoc wiecznej młodości, postrzegana jest jako owoc przyszłości i „nowa borówka”. Coraz popularniejsze jest minikiwi. Jemy je bez obierania, jako owoc wyjątkowo zdrowy i wzmacniający odporność jesienią.

Jeśli chodzi o jagodę kamczacką sezon zaczęliśmy od 10% w czerwcu, w lipcu deklaracje spożycia sięgnęły 12%. To przekłada się na grubo ponad 3 miliony ludzi, którzy jedli je w różnej formie.

Jeśli chodzi o minikiwi, to jest ich jeszcze więcej, ponad 12%. To blisko 4 miliony konsumentów. Oba gatunki widać, że rosną, są coraz modniejsze.

„Jako Kantar już od 2 lat prowadzimy badania konsumpcji warzyw i owoców. Monitorujemy jakość diety Polaków. Jest to dla nas niezwykła przygoda, możemy uczestniczyć w integracji całego sektora. Widzimy, że tutaj się naprawdę udało, że ludzie razem pracują, tak żeby owoców i warzyw jedzono więcej. Dieta Polaków może być lepsza i to jest dla nas naprawdę bardzo ważne, że możemy w tym uczestniczyć i pomagać” – mówi Agata Zadrożna z Kantara.

„Czujemy jakąś misję. Sami pamiętamy o talerzu, kiedy siadamy do posiłku, wiemy, że połowa tego co jemy to powinny być warzywa i owoce. Dzięki współpracy wiemy, że dieta Polaków może być lepsza, a dzięki badaniom, że Polacy chcą tej lepszej diety” – dodaje Agata Zadrożna.

Więcej o żywieniowych aspiracjach Polaków w 2021 roku w materiale Badania Kantar: chcemy żyć zdrowo.

„Narodowe badania konsumpcji warzyw i owoców” realizowane są przez KANTAR we współpracy z agencją INSPIRE smarter branding. Projekt jest realizowany pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Finansowany jest ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.

Źródło informacji: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw

Zdjęcie: diapicard / pixabay

Przeczytaj także

Sprawdź, ile e-kodów pozostało w ramach akcji „Wiosenne...

Sprawdź, ile e-kodów pozostało w ramach akcji „Wiosenne...

Pula e-kodów związana z ubezpieczeniem upraw wyczerpała się 31 maja 2023 roku. 0 | 31.05, godz. 1 44 | 3...

Burza piaskowa a ubezpieczenie upraw. Krzysztof Mrówka ...

Burza piaskowa a ubezpieczenie upraw. Krzysztof Mrówka ...

Zapraszamy do obejrzenia materiału wideo Gospodarz.pl, w którym wystąpił Krzysztof Mrówka, dyrektor Departamen...

Co można ubezpieczyć wiosną 2023? Rolniczy temat #43

Co można ubezpieczyć wiosną 2023? Rolniczy temat #43...

Zapraszamy do obejrzenia 43 odcinka "Rolniczego tematu", w którym wystąpił Krzysztof Mrówka, dyrektor Departam...

Rolnictwo Artykuły Wiedza rolnicza Wydarzenia
Generali Agro Ubezpieczenia Szkody
i-Rolnik Pomoc Kontakt Rejestracja - korzyści
Warunki korzystania Polityka prywatności Pliki cookies Regulamin
iRolnik
© 2023 Generali T.U. S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.