i-Rolnik
  • Wiedza rolnicza
  • Ubezpieczenia
    • Uprawy
    • Budynki i OC
    • Maszyny rolnicze
    • Konie
    • Produkcja zwierzęca
    • Zwierzęta gospodarskie
    • Auto
    • Agrofirma
    • Agro Flota
    • Instalacje OZE
  • Wydarzenia
  • Zgłoś szkodę
    • Ubezpieczenia
      • Uprawy
      • Budynki i OC
      • Maszyny rolnicze
      • Konie
      • Produkcja zwierzęca
      • Zwierzęta gospodarskie
      • Auto
      • Agrofirma
      • Agro Flota
      • Instalacje OZE
    • Zgłoś szkodę
    • Artykuły
    • Wiedza rolnicza
    • Wydarzenia
    • Pomoc
    • Kontakt
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
KOWR: mimo pandemii wzrósł eksport żywności
Autor PAP
06.01.2021
#eksport #KOWR #rolnictwo na świecie #rolnictwo w Polsce

KOWR: mimo pandemii wzrósł eksport żywności

Mimo problemów, przed którymi stanęło w ubiegłym roku polskie rolnictwo i przetwórstwo rolno-spożywcze, w okresie dziesięciu miesięcy 2020 r. odnotowano 7% wzrost wartości eksportu żywności – podkreślił zastępca dyrektora generalnego KOWR.

Od stycznia do października 2020 r. sprzedaż towarów rolno-spożywczych za granicę osiągnęła 28,3 mld euro, o 1,8 mld euro więcej niż rok wcześniej. Dynamika wzrostu eksportu przewyższała tempo wzrostu importu, w rezultacie dodatnie saldo wymiany handlowej zwiększyło się w porównaniu z tym samym okresem 2019 r. o 11%, osiągając 9,8 mld euro – poinformował zastępca dyrektora generalnego KOWR Marcin Wroński.

Dodał, że miniony rok pokazał, że krajowe firmy branży rolno-spożywczej z powodzeniem konkurują już nie tylko na rodzimym rynku, ale także na całym świecie. „Nawet w czasie pandemii koronawirusa skutecznie walczą o udział w rynkach zagranicznych. Co szczególnie cieszy, w 2020 r. odnotowano również duży, 16% wzrost sprzedaży na rynki pozaunijne, co oznacza, że rodzime firmy intensywnie poszukują nowych rynków zbytu” – skomentował.

Dyrektor Wroński zaznaczył, że mimo ograniczeń z powodu pandemii COVID-19, prowadzone były także przez KOWR aktywne działania w poszukiwaniu możliwości eksportowych. Polscy przedsiębiorcy z sektora rolno-spożywczego korzystali przede wszystkim z organizowanych pod wspólnym hasłem „Poland tastes good” wystąpień na polskich stoiskach narodowych na targach zagranicznych, towarzyszących im misji handlowych oraz spotkań biznesowych w: Chinach, Tajlandii, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Niemczech. KOWR zaangażował się także m.in. w realizację wirtualnych wydarzeń biznesowych oraz informacyjno-promocyjnych w: Singapurze, Indiach, Malezji i Senegalu.

Źródło: PAP

Przeczytaj także

Pszenica – prognozy i wskazówki na najbliższe lata

Pszenica – prognozy i wskazówki na najbliższe lata...

Jakie są prognozy dla produkcji pszenicy na świecie i w Polsce? Jak będą się kształtować ceny tego zboża i jak...

2023 będzie rokiem wielu wyzwań dla polskiego rolnictwa

2023 będzie rokiem wielu wyzwań dla polskiego rolnictwa...

O wyzwaniach, przed jakimi stanie w 2023 roku polskie rolnictwo oraz obszarach, w których warto poszukiwać sza...

Szkody w maszynach poza sezonem polowym to fakt

Szkody w maszynach poza sezonem polowym to fakt...

Generali Agro dla portalu Gospodarz.pl Mariusz Gilicki — zastępca dyrektora departamentu ubezpieczeń rolnych ...

Rolnictwo Artykuły Wiedza rolnicza Wydarzenia
Generali Agro Ubezpieczenia Szkody
i-Rolnik Pomoc Kontakt Rejestracja - korzyści
Warunki korzystania Polityka prywatności Pliki cookies Regulamin
iRolnik
© 2022 Generali T.U. S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.