i-Rolnik
  • Artykuły
  • W skrócie
  • Ubezpieczenia
    • Uprawy rolne
    • Budynki i OC
    • Maszyny rolnicze
    • Konie
    • Produkcja zwierzęca
    • Zwierzęta gospodarskie
    • Auto
    • Agrofirma
    • Agro Flota
    • Instalacje OZE
  • Zgłoś szkodę
    • Artykuły
    • Wiedza rolnicza
    • W skrócie
    • Wydarzenia
    • Ubezpieczenia
      • Uprawy rolne
      • Budynki i OC
      • Maszyny rolnicze
      • Konie
      • Produkcja zwierzęca
      • Zwierzęta gospodarskie
      • Auto
      • Agrofirma
      • Agro Flota
      • Instalacje OZE
    • Zgłoś szkodę
    • Pomoc
    • Kontakt
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
"Odpowiedzialny konsument" – zakupy i konsumpcja
Autor Katarzyna Kurzawa
16.10.2020
#Klimat i ekologia #konsumpcja #MFiPR #odpowiedzialny konsument #zrównoważony rozwój

"Odpowiedzialny konsument" – zakupy i konsumpcja

Już po raz drugi Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej prowadzi kampanię informacyjną promującą postawy odpowiedzialnej konsumpcji. Poprawa jakości środowiska naturalnego zależy od współpracy wszystkich – instytucji, przedsiębiorstw, organizacji, ale także całego społeczeństwa. Cykl broszur „Odpowiedzialny konsument” pokazuje, jak szerokie jest pole działania dla każdego z nas.

Aby zrealizować Cele Zrównoważonego Rozwoju oraz osiągnąć uzgodnione na szczeblu międzynarodowym cele środowiskowe, nie będzie wystarczające wprowadzenie środków branych pod uwagę dotychczas. Do zmiany transformacyjnej konieczne będą działania obejmujące przemianę praktyk społecznych, postaw i norm kulturowych. Aby nadać zmianom większej dynamiki trzeba szerszego promowania postaw odpowiedzialnej konsumpcji – ta kampania ma temu służyć.

Broszury i animacje zostały opracowane przez Grupę Roboczą ds. Konsumenckich w ramach Zespołu ds. Zrównoważonego Rozwoju i Społecznej Odpowiedzialności Przedsiębiorstw, który stanowi otwarte forum dialogu przy Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej. Współautorami opracowań są organizacje społeczeństwa obywatelskiego, instytucje publiczne, firmy oraz uczelnie. Rolę koordynatora grupy roboczej pełniło Forum Odpowiedzialnego Biznesu – organizacja pozarządowa będąca partnerem kampanii.

Zaangażowanie wielu podmiotów pozwoliło na osiągnięcie wielostronnego spojrzenia na to, w jaki sposób każdy z nas może dokonywać codziennych, choćby drobnych wyborów, które jednak mają moc, by zmieniać rzeczywistość.

Dziś część pierwsza: zakupy i konsumpcja. Zapraszamy na seans!

 

 

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Źródło: MFiPR

Więcej informacji: Grupa robocza ds. konsumenckich

Przeczytaj także

Biogazownia rolnicza – jak wygląda rynek w Polsce? Pers...

Biogazownia rolnicza – jak wygląda rynek w Polsce? Pers...

Rynek biogazowni rolniczych jest w Polsce na początkowym etapie rozwoju. Artykuł dostarcza wiedzy, jakie są je...

Dotacje dla rolników na OZE - program I.10.2 WPR 2023-2...

Dotacje dla rolników na OZE - program I.10.2 WPR 2023-2...

1 263 mln zł – tyle przeznaczono na dotacje dla rolników z WPR 2023-2027 na inwestycje w OZE. Jak uszczknąć co...

Wielki Dzień Pszczół

Wielki Dzień Pszczół...

W Polsce pszczoły mogą oficjalnie świętować dwa razy do roku. 20 maja obchodzimy Światowy Dzień Pszczół, a 8 s...

Rolnictwo Artykuły Wiedza rolnicza W skrócie Wydarzenia
Generali Agro Ubezpieczenia Szkody
i-Rolnik Pomoc Kontakt Rejestracja - korzyści
Warunki korzystania Polityka prywatności Pliki cookies Regulamin
iRolnik
© 2025 Generali T.U. S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Zapoznaj się z Polityką prywatności, gdzie znajdziesz szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych.AkceptujZamknij