Ubezpieczenie turystyczne a pandemia
Prezentujemy ważną informację dla osób, które wykupiły ubezpieczenie turystyczne w Concordii:
Szanowni Państwo,
w związku z ogłoszoną pandemią koronawirusa mogą być Państwo zaniepokojeni, czy są Państwo chronieni i w jakim zakresie.
Zebraliśmy najczęstsze wątpliwości i prosimy, aby zapoznali się Państwo z poniższymi odpowiedziami.
1. Jeżeli ubezpieczony rozpoczął swoją podróż przed ogłoszeniem pandemii, nie odmówimy pokrycia kosztów pomocy medycznej spowodowanych przez koronawirusa.
Dotyczy to również sytuacji, jeśli ubezpieczony wjechał do kraju lub regionu przed ogłoszeniem przez władze lokalne ograniczeń podróży i przekraczania granic. W pozostałych przypadkach odmówimy pokrycia kosztów leczenia lub innych wydatków związanych z zakażeniem koronawirusem.
2. W sytuacji chorób, nieszczęśliwych wypadków lub innych zdarzeń objętych ubezpieczeniem niezwiązanych z zakażeniem koronawirusem, pokryjemy koszty zgodnie z ogólnymi warunkami ubezpieczenia, nawet w trakcie trwania stanu pandemii lub w regionach, krajach z ograniczeniami podróży lub zakazami wjazdu.
3. Jeśli ubezpieczeni przebywają za granicą i potrzebują pomocy medycznej, Centrum Pomocy w każdym przypadku przeprowadza wstępną ocenę medyczną dla osób z symptomami chorobowymi oraz przekazuje instrukcję postępowania w razie zagrożenia koronawirusem.
Nasze Centrum Pomocy na bieżąco śledzi również wytyczne MSZ, Głównego Inspektoratu Sanitarnego, WHO i zalecenia miejscowych władz w państwach, gdzie stwierdzono przypadki zakażenia wirusem SARS- CoV-2.
Aktualne informacje znajdą Państwo również na stronie internetowej:
https://www.gov.pl/web/koronawirus/informacje-dla-podrozujacych
Obraz Pete Linforth z Pixabay